in

Karácsony 2014: ennyit szánnak a netezők ajándékokra

karacsonykep

Karácsony 2014 – íme egy új felmérés.

Idén átlagosan 33.000 forintot terveznek költeni az aktív internetezők a karácsonyi ajándékokra. Egy 4 fős család esetében – ha figyelembe vesszük a közös rokonokat – a karácsonyi ajándékvásárlás közel 50 ezer forinttal is megterhelheti a háztartás büdzséjét – derül ki az Árukereső.hu online felméréséből.

Az aktív internetezők a karácsonyi ajándékozás során jellemzően 6-7 főnek terveznek ajándékot venni. Az ajándékozottak között a családnak kiemelt szerepe van, hiszen míg a szűk családban egy átlagos – internetet gyakran használó – vásárló közel 4 főre tervez karácsonyi ajándékozást, addig a tág családban ez már csak 1-2 fő. A barátok és munkatársak ajándékozását 10-ből mindössze 2-3 aktív internetező tervezi. Egy átlagos – 4 fős – család idén karácsonykor jellemzően közel 10-12 ember (családtag, barát, munkatárs) számára fog ajándékot, meglepetést vásárolni – írja közleményében az Árukereső.hu.

A karácsonyi ajándékozás során nemcsak az ajándékozottak számát tekintve van kiemelt szerepe a családnak, hanem az ajándékok egy főre jutó értékében is. Míg a szűk családban az aktív internetezők átlagosan 6200-6300 forintot szánnak egy szerettükre, addig a tágabb rokoni körben ez már csak 3800 forint körül alakul. Barátokra fejenként 2700 forintot, munkatársakra pedig már csak alig 1900 forintot szánnak a sokat internetező vásárlók. A karácsonyi ajándékozás során összességében egy ajándékra átlagosan közel 5 ezer forintot szánnak a gyakran internetezők.

A család esetében az aktív internetezők az ajándékvásárlásnál a saját ötleteléshez képest többnyire előnyben részesítik a családtagok kívánságait, szűkebb (78%) illetve tágabb (64%) családi körben is inkább az jellemző, hogy az ajándékozó odafigyel családtagjai ajándékozására, ezzel is csökkentve a kockázatot, hogy olyan dolgokra költsenek, mely nem nyeri el az ajándékozott tetszését. Ahogyan a családi kötelék enyhül, úgy arányaiban egyre kevesebben veszik figyelembe a kívánságokat, ami szorosan összefüggésbe hozható az ajándékokra szánt összeg nagyságával is.

Az aktív internetezők számára a karácsonyi ajándékozás sokba kerül, átlagosan 33 ezer forint értékben vásárolnak ajándékokat a fa alá. Egy 4 fős család esetében – ha figyelembe vesszük a közös rokonokat – a karácsonyi ajándékvásárlás közel 50 ezer forinttal is megterhelheti a háztartás büdzséjét. Ebben természetesen nincsenek benne az ünnepi menü, vagy éppen a karácsonyfa kiadásai.

Az elmúlt években a különböző ünnepi alkalmak során sokszor olvashatunk arról, hogy a mobiltelefonok, illetve tabletek az elmúlt pár évben az ajándékozási listák élén szerepelnek. A karácsony azonban más. Az ajándékok sok esetben olyan termékek közül kerülnek ki – kivétel ez alól a gyermeknek szánt ajándék – melyekre a mindennapi életünk során amúgy is szükségünk lenne, csak esetleg nem volt anyagi lehetőségünk megvenni. Az internetet aktívan használó vásárlók karácsonykor jellemzően 3-4 féle különböző termékkörből fognak ajándékot választani, ebből 2-3 termék biztosan a ruházati cikkek, kozmetikumok, gyerekjátékok, háztartási eszközök, illetve könyvek közül fog kikerülni. Tablet, illetve mobiltelefon ajándékozását csak minden negyedik aktívan internetező tervezi, míg a számítástechnikai, illetve szórakoztató elektronikai termékek csupán alig minden ötödik vásárlónál kerülnek az ajándékok közé.

A karácsonyi vásárlási lázat megelőző időszakban számos felületen, mint például az interneten, áruházak hirdetési újságaiban, szórólapokon, tv-reklámokban, napilapokban és magazinokban találkozhatunk termék-reklámokkal. Ezek a hirdetések mind azt a célt szolgálják, hogy meghozzák a kedvet a karácsonyi készülődéshez és ötletet adjanak az ajándékok kiválasztásához. A sok felületből a gyakori internetező ugyanakkor jellemzően csak 2-3 forrást használ fel az ajándékötletek gyűjtése során.

Náluk karácsonyi ajándékok kapcsán az elsődleges ötletforrást az internet jelenti, 10-ből 7 aktívan internetező az ajándékötleteket is részben a világhálóról gyűjti be. Az internet mellett leggyakrabban az áruházak akciós újságai jelentik az ötletgyűjtés alapját (50%), míg az áruházakat járva ajándékötleteket gyűjtők súlya is jelentős (49%).

Decemberben vásárolnak

A karácsonyi vásárlás megkezdése az aktív internetezők körében jellemzően decemberhez köthető. A fogyasztók harmada 1-2 héttel karácsony előtt kezdi el a vásárlásokat, míg további ötödük ezt a karácsonyi akciók megjelenéséhez köti, ami jellemzően szintén december elején esedékes. 10-ből kevesebb mint 4 olyan vásárló lesz, aki már karácsony előtt 1-2 hónappal nekilát az ajándékok beszerzésének.

Az aktívan internetezők ugyanakkor nem szívesen töltenek sok időt karácsonyi ajándékok vásárlásával, 47%-uk mindössze néhány napot, 15%-uk pedig még ennél is kevesebbet, legfeljebb csak egy napot szán karácsonyi vásárlásra. 100-ból 6 vásárló ennél is gyorsabban elintézi az ajándékok beszerzését, mindössze 1-2 órát szánva az egész vásárlása. Ők jellemzően azok, akik kevés ajándék vásárlását tervezik.

A karácsonyi ünnepek alkalmával a sokat internetező vásárlók jellemzően 2 helyen szerzik be az ajándékokat. A legnépszerűbb vásárlási helyszínnek továbbra is a nagy bevásárlóközpontok számítanak, az aktív internetezők 71%-a fog várhatóan plázákban vásárolni karácsonyra. Az internetes vásárlás terjedését jól jelzi ugyanakkor, hogy az aktív internetezőknek már több mint a fele tervezi, hogy a vásárlás során internetes boltból is rendelni fog.

Az online vásárlás számos előnnyel rendelkezik a hagyományos vásárlással szemben. A rendszeres internetezők minél kevesebb időt szeretnének eltölteni az ajándékok vásárlásával, így nem meglepő, hogy az internet adta vásárlási lehetőséget a legtöbben (36%) a kényelem és az elkerülhető tömeg, valamint a termékek egyszerű és gyors összehasonlíthatósága miatt választják. Fontos azonban kiemelni, hogy míg korábban az online vásárlás egyik fő mozgatórugója a kedvezőbb ár volt, ez ma már csak minden negyedik, aktív internetező esetében jelenik meg szempontként az online vásárlás mellett. A webáruházak nyújtotta minőségi és kényelmi szolgáltatások tehát kiemelt szerephez fognak jutni a jövőben a szektor teljesítménye szempontjából.
keresőszavak: internetező ajándék Áruker

The post Karácsony 2014: ennyit szánnak a netezők ajándékokra appeared first on Karácsony 2014, ajándékok, advent, karácsonyi receptek.

Kattints ide a teljes cikkért!

: http://www.karacsonyitipp.com/karacsony-2014-ennyit-szannak-netezok-ajandekokra/

Nóci megússza a jogsicsalást

Így hozza rá frászt a vendégeire a műsorvezető – videó